تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: جزئيات اتوبان 5 هزار ميلياردي براي باز كردن گره ترافيك تهران
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 20:38     کد خبر: 53375

پيام نفت:

ترافيك تهران گلوگاه هايي دارد كه در صورت رفع شدن مي توان به كاهش قابل توجه راه بندان ها اميدوار بود؛ از جمله احدث يك اتوبان با هزينه 5 هزار ميليارد تومان كه 3 ميدان و دو بزرگراه را به هم متصل مي كند.

تين نيوز

ترافيك تهران گلوگاه هايي دارد كه در  صورت رفع شدن مي توان به كاهش قابل توجه راه بندان ها اميدوار بود؛ از جمله احدث يك اتوبان با هزينه 5 هزار ميليارد تومان كه 3 ميدان و دو بزرگراه را به هم متصل مي كند.

شهرداري تهران در راستاي برطرف كردن مشكل ترافيك ، پروژه‌هايي را در دست اجرا دارد كه به گفته معاون فني و عمراني شهرداري تهران، با اجراي اين پروژه‌ها كاهش محسوس ترافيك را در معابر بزرگراهي  خصوصا در غرب پايتخت شاهد خواهيم بود.

هادي حق‌بين، معاون فني و عمراني شهرداري تهران در گفت‌و‌گو با «ايران» درباره اين پروژه‌ها توضيح داد: بزرگراه يادگار امام(ره) از شمال غرب تهران آغاز و پس از گذر از محله‌هايي نظير سعادت آباد، شهرك قدس، مرزداران و خيابان آزادي به ميدان جي منتهي مي‌شود. پروژه تكميل شاخه غربي بزرگراه يادگار امام(ره)، آن را به بزرگراه آزادگان وصل مي‌كند تا سير كاملي در غرب پايتخت براي تخليه بار ترافيكي صورت گيرد و به همين علت در ميدان جي، پروژه شاخه بزرگراه يادگار امام(ره) پس از يك دوره توقف عمليات عمراني، در دوره ششم مديريت شهري از سر گرفته شده است.

حق‌بين با بيان اينكه پروژه مذكور، ميدان جي، ميدان فتح، بزرگراه فتح، بلوار بهار و بزرگراه شهيد را دربرمي‌گيرد، افزود: هزينه انجام عمليات عمراني كلان‌پروژه اتصال بزرگراه يادگار امام(ره) به بزرگراه آزادگان بالغ بر ۵ هزار ميليارد تومان است. البته وجود معارضان متعدد تأسيساتي، نهادي و ملكي از دلايل پيچيدگي و توقف پروژه بوده است.

به گفته او، تلاش‌ها براي اتصال بزرگراه يادگار امام به آزادگان از دو جبهه در حال انجام است و بر همين اساس، فاز نخست بزرگراه شهيد بروجردي در جنوب اين پروژه، محدوده بزرگراه آزادگان افتتاح شده و فاز بعدي هم در حال عمليات عمراني است تا به آزادگان وصل شود.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران خاطرنشان كرد: بر اساس برآورد پليس راهور پايتخت، كاهش محسوس ترافيك در غرب تهران بويژه محدوده ميدان آزادي، بزرگراه آيت‌الله سعيدي، جنوب بزرگراه يادگار امام(ره) و تا حدودي بار ترافيكي كنوني بزرگراه شهيد چمران و نواب، از ديگر آثار بهره‌برداري از اين پروژه است.

اتصال ميدان جي به ميدان فتح با تونل

حق‌بين با تأكيد بر اين نكته كه براي حدفاصل ميدان جي تا ميدان فتح، تونلي به طول ۳۵۰ متر طراحي شده و در دستور ساخت است، گفت: پروژه اتصال بزرگراه يادگار امام(ره) به بزرگراه آزادگان از اولويت‌هاي عمراني دوره ششم مديريت شهري است و نظارت‌ها بر استمرار عمليات عمراني و رفع چالش‌هاي اجرايي آن ادامه دارد. معاون فني و عمراني شهرداري تهران افزود: براي تكميل اين پروژه، شهرداري تهران با ارتش، وزارت دفاع و آموزش و پرورش توافق‌هاي مهم و اثرگذاري داشته و بر اين اساس، گشايش‌هاي مهمي براي اجراي عمليات عمراني در محدوده ميدان جي و ميدان فتح ايجاد شده است. حق‌بين گفت: پروژه تكميل شاخه غربي بزرگراه يادگار امام(ره) از جمله مهم‌ترين پروژه‌هاي عمراني غرب تهران در اين دوره مديريت شهري است و شامل روگذرها و زيرگذرهاي متعددي است. به‌عنوان مثال در منطقه ميدان فتح يك تقاطع سه سطحي شامل پل، ميدان و زيرگذر پيش‌بيني شده و در حال احداث است. معاون فني و عمراني شهرداري تهران درباره تكميل بزرگراه شهيد بروجردي نيز توضيح داد: فاز يك بزرگراه شهيد بروجردي به بهره‌برداري رسيده و در حال حاضر فاز دو آن از سوي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران در دست اقدام است. كمربندي جنوب شرق و شرق تهران پس از سال‌ها شكل مي‌گيرد

حق‌بين افتتاح فاز نخست آزادراه شهيد شوشتري در شرق تهران را در سال‌جاري يكي ديگر از كلان‌پروژه‌هاي شهرداري تهران در جنوب شرق تهران عنوان كرد كه با كاهش محسوس بار ترافيكي بزرگراه بسيج، به نوعي كمربندي جنوب شرق و شرق تهران را پس از سال‌ها شكل خواهد داد.

 


برگشت به تلکس خبرها