پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: بازداشت ۳۷ عضو شوراهاي استان تهران در سال ۱۴۰۲
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 17:07     کد خبر: 53408

پيام نفت:
يك مقام مسئول:
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران گفت: سال گذشته ۳۷ عضو شوراي شهر و روستا در استان تهران به‌واسطه برخي تخلفات بازداشت و ۱۸ عضو سلب عضويت شدند.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنيم: معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران گفت: سال گذشته ۳۷ عضو شوراي شهر و روستا در استان تهران به‌واسطه برخي تخلفات بازداشت و ۱۸ عضو سلب عضويت شدند.

ميرمحمد غراوي صبح امروز، يكشنبه، در همايش بزرگداشت روز ملي شورا‌هاي اسلامي كه در آستان حضرت عبدالعظيم حسني (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌هاي اسلامي شهر و روستاي استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شوراي حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشكيل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پي داشته است كه از اين تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأييد نظرات شورا‌هاي اسلامي شهر بوده است.

وي افزود: انتخاب شهرداران و تعيين اولويت‌هاي توسعه‌اي از وظايف اصلي شوراهاست كه بر اين اساس در سال گذشته ۱۱ هزار ميليارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ماليات بر ارزش افزوده به حساب شهرداري‌هاي استان تهران واريز شده است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران يادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار ميليارد تومان بودجه در شهرداري‌هاي استان تهران محقق شده كه رشد ۵۷ درصدي بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پيش از آن نشان مي‌دهد.


غراوي با اشاره به اينكه سهم هزينه‌هاي جاري شهرداري‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمراني ۴۰ درصد تعيين شده است، عنوان كرد: اين در حالي است كه طي سال گذشته در شهرداري‌هاي استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزينه‌هاي جاري و ۶۱ درصد صرف پروژه‌هاي عمراني شده است.

وي تأكيد كرد: برآيند عملكرد شهرداري‌هاي استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان مي‌دهد با كاهش هزينه‌هاي جاري، تخصيص اعتبارات و منابع بودجه‌اي به پروژه‌هاي عمراني و توسعه‌اي با رشد بسيار خوبي همراه بوده است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران در بخش ديگري از سخنان خود، كمك به اجراي سياست‌هاي دولت را از وظايف شورا‌ها برشمرد و گفت: در اين راستا موضوع بخشودگي عوارض در احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است، به طوري‌كه در برخي از شهرداري‌ها اين بخشودگي به ۱۰۰ درصد رسيده است.

غراوي تصريح كرد: بخشودگي عوارض نوسازي بافت‌هاي فرسوده موجب افزايش تقاضاي شهروندان در شهرستان‌هاي استان به احياي بافت‌هاي فرسوده شده است.

وي در ادامه به عضويت ۲۵۱ نفر در شورا‌هاي شهر‌هاي استان تهران اشاره و بيان كرد: سال گذشته تعدادي از اعضاي شورا به واسطه برخي تخلفات تحت پيگرد قرار گرفته و ۳۷ عضو شوراي شهر و روستا بازداشت شدند.

بازداشت عضو شوراي شهر و رئيس يكي از ادارات شهرداري سردشت

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار تهران خاطرنشان كرد: در شوراي حل اختلاف برخي پرونده‌ها به سلب عضويت اعضا منجر شده و در اين بين ۱۸ عضو شوراي شهر و روستا سلب عضويت شدند.

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها