تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: افزايش ايست‌هاي بازرسي در تهران؟
یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403 - 14:39     کد خبر: 53400

پيام نفت:

شريعتي گفت: نيروي انتظامي در حال انجام وظيفه است و بزرگ كردن اين قضيه اتفاق خوبي نيست. اين‌ها فرزندان نظم و امنيت جامعه‌ي ما هستند و اگر جلو كارشان بايستيم چه كار كنند؟ اختيارات قانوني را نمي‌توان از نيروي انتظامي گرفت.

 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

ايست‌هاي بازرسي به موازات گشت‌هاي ارشاد در تهران در حال افزايش است. 

غلامرضا شريعتي، نماينده مجلس، درباره افزايش ايست‌هاي بازرسي در تهران به «انتخاب» گفت: اين مسائل وظايف عادي نيروي انتظامي است و نيازي به هماهنگي با مجلس و نهاد‌ها ندارد. نيروي انتظامي وظيفه دارد برخي جرائم آشكار را پيگيري و با آن‌ها برخورد كند. از مسائل ترافيكي تا حجاب و سرقت و... كه جز وظايف نيروي انتظامي است و جامعه مقداري حساسيت غيرطبيعي دارد. نيروي انتظامي در حال انجام وظيفه است و بزرگ كردن اين قضيه اتفاق خوبي نيست. اين‌ها فرزندان نظم و امنيت جامعه‌ي ما هستند و اگر جلو كارشان بايستيم چه كار كنند؟ اختيارات قانوني را نمي‌توان از نيروي انتظامي گرفت.

او افزود: لايحه‌ي حجاب در كميسيون خاص خود در حال پيگيريست. من در جريان جزئيات آن نيستم و اعضا كميسيون بايد درباره آن صحبت كنند.

شريعتي درباره نقش دولت در افزايش ايست‌هاي بازرسي و گشت ارشاد گفت: اين موضوعات وظيفه عادي نيروي انتظامي است و از گذشته اين وظايف را بر دوش داشته است؛ يك زمان نيروي انتظامي طرح‌هاي مختلف اجرا مي‌كند و به نظر من لازم به هماهنگي با مجلس و دستور جديد نيست. هريك از ما در هر كجا قرار گرفتيم، از خبرنگار تا نماينده مجلس و نيروي انتظامي، يك سري وظايف قانوني داريم كه بايد به آن عمل كنيم. اين انتظار هست كه همه در هر قشر و موقعيت خود، رفتار‌هاي قانوني انجام دهند. اگر قانوني رفتار كنيم نيروي انتظامي هم با برخورد نمي‌كند.

 


برگشت به تلکس خبرها